Baby en Peuter Boeken, School en Vrije tijd Reviews Speelgoed voor kinderen van 0 t/m 2 jaar

Jazzy in de jungle | Review

Jazzy in de jungle | Review 15 april 2023Leave a comment
Jazzy in de jungle

Als je kind van flapjesboeken houdt, dan is het boek Jazzy in de jungle helemaal geweldig. Naast veel flapjes, heeft het ook nog eens veel leuke doorkijkjes. Lynn (1,5 jaar) is helemaal gek van flapjesboeken en dit boek is dan ook een groot succes.

Jazzy in de jungle

Het boek Jazzy in de jungle gaat over mama Jojo en baby Jazzy. Ze spelen verstoppertje in de jungle. Jazzy is zo goed verstopt dat Jojo haar niet goed kan vinden. Alle dieren in de jungle helpen met zoeken. Jojo vraagt steeds “Waar zit je Jazzy?” en verschillende dieren antwoorden dan met “hier niet”. De namen van de dieren staan erbij, waardoor het ook gelijk een leerzaam boek is. Er komen allerlei jungle dieren voorbij, zoals de slang, de luipaard en de gorilla. Ook best wat dieren die Lynn nog niet kent, zoals de paradijsvogel, de kameleon en de baviaan. Ik vind het leuk dat niet alleen de standaard dieren erin staan, maar ook de minder voorkomende.

Flapjes en doorkijkjes

Wanneer je het boek Jazzy in de jungle opent, zie je gelijk dat het geen normaal leesboek is. De bladzijdes zijn uitgesneden in allerlei vormen. Er zijn veel planten te zien en hoe verder je bladert, hoe meer het lijkt alsof je echt de jungle ingaat. Verder in het boek zie je ook doorkijkjes. Je kijkt door de bomen heen naar de volgende bladzijde waar ook weer van alles te zien is. De tekst is precies zo afgesteld dat je het kunt blijven lezen, ook als je een paar bladzijdes verder bent.

Het is een vrij dik boek, 32 pagina’s. Het duurt daarom ook even voordat Jazzy weer gevonden is. Je komt helemaal in het boek en dat maakt het erg leuk vind ik. Doordat er een zoekelement in zit en het elke bladzijde weer spannend is of Jazzy al gevonden is, kan Lynn haar aandacht er lang bijhouden. Ze komt dan ook vaak met dit boek aanlopen. Je ziet steeds weer nieuwe dingen op de bladzijdes, omdat er zoveel te zien is.

Kleurrijk en vrolijk

De tekeningen zijn simpel, maar heel speels en vrolijk. Ook is er veel gebruik gemaakt van kleur. De achtergrond is op iedere pagina groen met daarop veel felle kleuren. Hierdoor oogt het heel vrolijk en aantrekkelijk.

Aan het einde van het boek wordt Jazzy, hoe kan het ook anders, weer gevonden en staan alle dieren bij elkaar en antwoorden op de vraag “Waar zit je Jazzy?” “hier”. Het boek kan op deze laatste bladzijde aan beide kanten worden uitgeklapt en Jazzy zit vervolgens nog onder een flapje. Het is echt een leuk boek, met zowel leer- als zoekelementen. Ik vind het zeker een aanrader!

Meer lezen met Miranda en haar dochter Lynn? Lees hier meer over Welterusten, nijntje.